AutoMoto Zanimljivosti

Ručna kočnica kakvu poznajemo odlazi u zaborav

Kad je BMW prvi ugradio električnu ručnu kočnicu na svojoj seriji 7, sad već davne 2001. godine, niko nije mogao očekivati da će to biti početak jedne trendovske priče.

Danas 70 posto modela automobila dolazi s električnom ručnom kočnicom, a tek 30 posto s ručnom. Proizvođači poput Jaguar Land Rovera, Lexusa, Mercedesa i Porschea u potpunosti su izbacili ručne kočnice.

Jedini proizvođači koji u cijelosti zadržavaju ručne kočnice su oni koji prodaju jeftinija vozila, a to su Suzuki i Dacia. Također, ručne kočnice su prisutne na nekim slabije opremljenim modelima vozila.

Najveća prednost električne ručne kočnice je prilikom kretanja na uzbrdici. Ona će biti uključena sve dok ne pokrenete vozilo. Tu je i Auto Hold funkcija, koja vam dodatno pomaže kod izlaska s parkinga na nekoj uzbrdici. Naravno, sve ovo možete raditi i s ručnom kočnicom, ali taj procesa zahtijeva malo više truda i umijeća.

(Bportal.ba/Revija HAK)

Podijeli na društvene mreže!