Izdvojeno Izdvojeno

RCC: Slušajmo žene – one su ključ za oslobađanje ekonomskog potencijala našeg regiona

Statistika pokazuje da je u proteklih sedam godina na Zapadnom Balkanu otvoreno više od 700.000 novih radnih mjesta, od kojih je, međutim, samo 4,3 posto pripalo osobama mlađim od 24 godine. Mladoj osobi je potrebno oko dvije godine da dobije posao.

Četvrtina miliona mladih ljudi u regionu je nezaposleno, ali aktivno traže posao. Kada su mlade žene u pitanju, često se dešava da se ne školuju niti se na drugi način usavršavaju i nezaposlene su. Uz sve to, jedna trećina mladih nije zadovoljna vještinama stečenim u okviru obrazovnog sistema, jer obično ne zadovoljavaju potrebe njihovih radnih mjesta – 36% njih je reklo da je u proteklih 12 mjeseci na radnom mjestu moralo ili da stekne nove vještine ili unaprijedi postojeće, pokazuje Balkanski barometar za 2019. godinu, istraživanje koje provodi Vijeće za regionalnu saradnju.

„Svi mi iz regiona trebamo uraditi više da se poveća važnost obrazovanja i vještina za potrebe tržišta rada, a odgovor na to su ŽENE,“ rekla je Dragana Đurica, viši stručnjak za konkurentnost u Vijeću za regionalnu saradnju.

Nakon pokretanja kampanje WE (MI) u martu ove godine predstavljanjem Nade Marković iz Bosne i Hercegovine, osnivača prve ženske zadruge u okviru koje se pomaže ženama da pokrenu svoj biznis, Vijeće za regionalnu saradnju (RCC) nastavlja seriju priča o izuzetnim ženama iz regiona koje su donijele promjene.

Iris Gjinovac iz Albanije, majka je troje djece i preduzetnica. Više od dvadeset godina radila je u poslovnom i finansijskom sektoru. Gledajući kako tehnologija oblikuje budućnost obrazovanja odlučila je da napusti posao i došla na ideju da osnuje ShcoolME – audio-vizuelnu internetsku platformu nastavnog plana i programa za djecu uzrasta od 5 do 16 godina koja putem ove platforme mogu učiti matematiku, biologiju, fiziku, istoriju, geografiju, albanski jezik, informatiku ili engleski. Platforma SchoolMe primjenjuje se u 40 škola u Albaniji i 23 škole na Kosovu, kao i u svim regionalnim bibliotekama.

Irisina platforma omogućava da se 400.000 djece u Albaniji i 300.000 na Kosovo osnaži i stekne samostalnost radeći sa audio-vizuelnim informacijama prikazanim na platformi koje je lako usvojiti i povezujući se sa učenicima i nastavnicima širom svjeta.

„Oni stvaraju sopstveni svijet znanja i proširuju granice tradicionalnog školskog poznanstva,“ objašnjava Iris.

(Bportal.ba/Patria)

Podijeli na društvene mreže!