RAK analizirao dnevnike javnih emitera u BiH, žestoke kritike na račun RTRS-a zbog pristrasnosti

Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) je na zahtjev Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH izvršila tridesetodnevni monitoring (od 7. juna 2017. godine do 6. jula 2017. godine) Dnevnika 2 BHRT-a, RTRS-a i FTV-a, kao i analizu poštivanja profesionalnih standarda.

rtrs-televizija

Najžešće kritike iznesene su za Dnevnik 2 Radio-televizije Republike Srpske (RTRS) posebno u dijelu koji se odnosi na izvještavanje o vladajućim strukturama u manjem bh. entitetu, odnosno o SNSD-u.

RAK je u analizi naveo kako je primijećeno da se o aktivnostima zvaničnika na entitetskom nivou, u prvom redu predsjednika RS-a Milorada Dodika i Vlade RS-a, govori u neutralnom i afirmativnom smislu bez ikakvog kritičkog osvrta na njihov rad.

Na drugoj strani, prilikom izvještavanja o određenim temama jasno su izraženi negativni stavovi prema opoziciji, odnosno predstavnicima iz RS-a koji participiraju u vlasti na državnom nivou (Savez za promjene), kako kroz emitovanje izjava gdje prevladava negativan stav prema djelovanju zastupnika iz RS-a (koji učestvuju u vlasti na državnom nivou), tako i kroz najave spikera i komentare novinara

- Posebno je uočeno da se u prilozima u kojima je izvještavano o privrednim ulaganjima i izdvajanjima Vlade RS za sanaciju objekata ili stabilizaciju općinskog budžeta, kroz miješanje funkcije stranačkih lidera i čelnika vlasti u RS-u, bez postojanja bilo kakvog osvrta prema vladajućim strukturama RS-a, javnosti gotovo signalizira za koga da glasaju na narednim izborima- zaključio je RAK.

Iz RAK-a dodaju da je sve navedeno, predstavljanje mišljenja pojedinaca ili tačno određenih političkih subjekata u pozitivnom svjetlu, dok se kontinuirano isti politički subjekti i pojedinci tretiraju neutralno ili negativno, dovelo do narušavanja principa nepristrasnosti, a takvim načinom izvještavanja je omogućeno da prevladava jedno mišljenje ili stanovište kada se radi o kontroverznim političkim, privrednim i drugim temama od javnog interesa.

To je dovelo do zaključka da postoje elementi koji ukazuju na kršenje člana 5. Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija, posebno u dijelu koji se tiče nepristrasnosti i obaveze odvajanja komentara od vijesti.

Za razliku od RTRS-a, za dnevnike BHRT-a i FTV-a zaključeno je da su izbalansirani i nepristrasni te da su ispoštovali odredbe Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija.

 (Bportal.ba/Klix.ba)



Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>