Jedina besplatna aktivnost koja smanjuje stres za 60 posto i čuva od brojnih bolesti!

Za opuštene mišiće i slabije otkucaje srca dovoljno je samo šest minuta čitanja bez stajanja
20150729211514-man-reading-book-hipster

Osim smanjenog stresa, čitanje nam obogaćuje iskustvo i vokabular zbog čega smo samouvjereniji.

Čitanje knjiga je korisna aktivnost koju bi trebalo njegovati od malih nogu jer bitno utiče na kvalitet života, ali i na naš osjećaj zadovoljstva.

Tako su naučnici utvrdili da čitanje stimulira određene neurološke regije u mozgu pa ono što smo pročitali pamtimo kao proživljeno iskustvo. Naime, istraživači u Španiji otkrili su da čitanje riječi “cimet” aktivira regije mozga odgovorne za osjećaj mirisa.

Slično tome, francuski istraživači otkrili su da čitanje o određenim aktivnostima potiče motorni korteks, odnosno pokretni dio mozga.

Dakle, ako pročitate rečenicu “Pavle je nogom šutnuo loptu”, doživjet ćete to kao nešto što ste proživjeli. To nam pomaže da u situacijama koje još nismo doživjeli možemo lakše procijeniti što bi se moglo dogoditi, odnosno pomaže da reagujemo spremno, iako nam je ishod situacije u potpunosti nepoznat.

Ukratko, čitanje obogaćuje naše iskustva. I ne samo to, naučnici poručuju da čitanje stručne literature, fikcije i književnih djela pomaže u izgradnji razumijevanja prema događajima i osjećajima koje proživljavamo - bolje razumijemo ljude kojima smo svakodnevno okruženi.

- Ako čitate o genetici, saznajete više o genima. S druge strane, ako čitate fikciju, saznajete više o ljudima, drugima i sebi - kaže dr.Kit Otli, profesor kognitivne psihologije na Univerzitetu u Torontu.

Kaže da je razlog tome to što čitanje pruža jedinstvenu priliku da u potpunosti uronimo u misli i osjećaje osobe o kojoj knjiga govori. Istraživanja su dokazala da to može pojačati empatiju i sposobnost da djelujemo kao društveno biće. Dr. Otli tvrdi da su za jačanje saosjećanja vrlo korisne kombinacije romantičnih i detektivskih priča, koje su pisane kao ozbiljna književna djela. Kao savršen primjer takvog djela navodi “Gordost i predrasude”.

Čitanje se povezuje i sa srećom

Novije istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Consumer Psychology pokazuje da nas knjige čine sretnijima jer pomažu da bolje razumijemo događaje i situacije koje smo proživjeli u životu i naučimo ih cijeniti. Još jedna studija pokazala je da ljudi koji čitaju, igraju šah ili rješavaju zagonetke imaju 2,5 puta manju vjerovatnost da će oboljeti od Alchajmera.

Čitanje je puno efikasnije u borbi protiv stresa od slušanja muzike, šetnji ili tople šoljice čaja. Neke procjene pokazuju da kada se udubimo u knjigu, smanjujemo simptome stresa za čak 63 posto. Samo šest minuta čitanja odjednom dovoljno je za usporavanje otkucaja srca i ublažavanje napetosti u mišićima. Opuštanje uz dobru knjigu spušta nezdrave visine hormona stresa, posebno kortizola.

Uživanje u knjizi je najbolja vježba za mozak jer ga održava mladim

Dok čitate knjigu ili uputstvo  za upotrebu aparata za kafu, delovi mozga koji su se razvili za druge funkcije, poput vida, jezika i asocijativnog učenja, spajaju se u specifičan neuronski sklop, kaže dr. Ken Po, predsednik laboratorije Haskins. Osim što održava mozak mladim, knjiga je dobro društvo i na treningu jer povećava izdržljivost.

Jak vokabular podiže samopouzdanje

Tokom čitanja se s nekim riječima susrećemo prvi put. Kako bismo shvatili šta pisac želi da kaže, potražite objašnjenje određene riječi. To je odličan način za bolji rječnik kojim ćete podignuti i samopouzdanje. U društvu i na radnom mjestu ćete se izražavati bez poteškoća pa čitanje može uticati i na karijeru.

Brže tjera stres od šetnje ili slušanja muzike

U jednom istraživanju ispitanici su morali iskazati nivo stresa i potom nekoliko minuta čitati, slušati muziku ili igrati videoigre. Nivo stresa onih koji su čitali pala je za 67 posto, što je značajan pad u odnosu na ostale.

Čitanje poboljšava empatiju

Različite priče koje pročitamo pružaju drugačiju perspektivu i menjaju nam život, kažu istraživači Sveučilišta York. ‘Bavljenje’ životima likova iz knjige jača čovjekovu sposobnost razumjevanja tuđih osećaja i pomaže nam da razumijemo njihove motive za određene postupke u pojedinim situacijama.

Podstiče ostvarivanje životnih ciljeva

Čitanje o nekome ko je prevladao određene prepreke može vas motivisati da ostvarite svoje ciljeve, utvrdili su istraživači državnog Univerziteta Ohio. Što se više identifikujemo s nekim likom, to je verovatnije da ćemo preduzeti određene akcije u sopstvenom životu.

Bolja međusobna povezanost

Kad se prepoznajete s likovima u knjizi, doživljavate neku vrstu stvarnog života koji može poboljšati vaš osjećaj uključivanja, kažu psiholozi na Univeruzitetu Buffalo. Drugim riječima, kad čitate o mačku Bobu, na primjer, to vas može zbližiti s vlasnicima mačaka oko vas.

Jačajte pamćenje i logičko zaključivanje

Knjige nam pomažu da neprestano obogaćujemo i nadograđujemo znanje te prolazimo kroz nove izazove. Tako je studija koju su proveli stručnjaci na Unoiverzitetu North u Teksasu pokazala da su starije odrasle osobe koje su zadržale naviku čitanja i učenja puno zadovoljnije svojim životom. Šta više, dobra knjiga može pomoći da duže održimo kognitivne funkcije - neka istraživanja upućuju na to da ljudi koji su zadržali naviku čitanja imaju 32 posto manje šanse za pad kognitivnih sposobnosti od onih koji su prestali čitati.

(Bportal.ba)




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>