Bez novca i obrazovanja napravio jednu od najpoznatijih svjetskih kompanija

Na svijetu vjerovatno nema mnogo ljudi koji nisu čuli za Hondu, jednog od najpoznatijih svjetskih proizvođača motocikala i automobila. No, malo je poznato da je ovu kompaniju osnovao Japanac koji nije naslijedio nikakvu imovinu niti je ikada stekao diplomu, odnosno nije imao nikakvo formalno obrazovanje, piše BiznisInfo.
honda-91

Soichiro Honda rođen je 1906. godine u jednom japanskom selu, u siromašnoj porodici. Njegov otac je bio kovač i bavio se popravkom starih bicikala, a majka mu je bila konobarica.

Kao dječak je pomagao ocu u poslu, dok za školu nije bio posebno zainteresovan. Iako ga formalno obrazovanje nije zanimalo, kao dječak je pokazivao spretnost u izradi predmeta, pa je tako krivotvorio pečate koje su roditelji učenika stavljali na svjedočanstva, kako bi pokazali da su ih vidjeli. Najprije je krivotvorio pečat za sebe, a potom i za ostalu djecu.

Još kao dječak Honda je bio opčinjen automobilima, koje je prvi put vidio kada je jedan dovezen u njegovo selo. Kasnije je tvrdio da nikada nije zaboravio miris nafte iz tog automobila i da je već tada znao šta će biti njegova životna strast.

Sa 15 godina Honda napušta kuću i bez novca i ikakvog obrazovanja odlazi u Tokio trbuhom za kruhom. Tamo se zapošljava u jednoj mehaničarskoj radnji gdje ostaje šest godina. Nakon toga se vraća kući gdje pokreće vlastiti posao popravke automobila ali istovremeno učestvuje i na trkama. Na jednoj od trka doživljava veliku nesreću iz koje je jedva izvukao živu glavu, i u kojoj mu je oštećeno oko.

Američki avioni mu uništili fabrike

Godine 1937. osniva kompaniju i počinje proizvodnju klipnih prstenova za Toyotu. No, ubrzo počinje Drugi svjetski rat i američki avioni uništavaju njegove fabrike, piše portal BiznisInfo.

Nakon rata za malo novca prodaje ostatke svoje kompanije Toyoti i 1946. godine osniva „Honda tehnički istraživački institut“, a 1948. počinje proizvodnju kompletno motorizovanog bicikla kojeg je pokretao prvi motor masovne proizvodnje koji je dizajnirao sam Honda.

Nakon toga počinje proizvodnja i drugih modela i firma doživljava veliku ekspanziju. Hondini motori ubrzo postaju prodavaniji od Triumpha i Harley-Davidsona, najprije u Japanu, a potom i u drugim zemljama, a 1959. firma otvara svoj ured u SAD.

Honda Motor Company ubrzo postaje velika multinacionalna kompanija, prva u svijetu po prodaji motocikala, a kasnije počinje i proizvodnja automobila.

Ostaje aktivan do kraja

Soichiro ostaje predsjednik kompanije do 1973, kada odlazi u penziju i učestvuje u daljem razvoju kao savjetnik.

I u penziji je bio veoma aktivan, a osim savjetničkog posla radio je i u svojoj fondaciji, te se bavio mnogim hobijima – umjetnošću, vožnjom balonom, a imao je dozvolu i za upravljanje sportskim avionom.

Magazin People ga je 1980. godine proglasio jednom od 25 najinteresantnijih ličnost na svijetu i nazvao ga Japanskim Henryjem Fordom. Godine 1989. primljen je u Automobilsku kuću slavnih u Detroitu.

Soichiro Honda je umro 5. augusta 1991. nakon što mu je otkazala jetra, a njegova životna priča i danas je inspiracija mnogima i pokazatelj da onaj ko ima viziju i strast da je ostvari, može pobijediti sve prepreke koje život pred njega postavi.

(Bportal.ba/BiznisInfo)




Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>